...érezni, hogy élek!

Ablakokban pirosló muskátli, amire pont rálátni a kávézó teraszáról, fülemben szól a Szomorú Vasárnap, pedig szombat van. Annyira nyugodt és békés minden, elnézek oldalra, a zongora felé, és lelki szemeimmel elképzelem, hogy Marozsán Erika ott áll és énekel. Gyönyörű.

Ma már egy kicsit jobb. Egyszerre süppedek mélyebbre és mászok ki belőle. Amolyan 2 lépést előre, 1 lépést hátra. Haladunk, csak kicsit lassabban. Mindig azt hangoztatom, hogy még mindig jobb, ha fáj egy kicsit, mert legalább érezzük, hogy élünk, pont ahogyan Annáék is megénekelték a Márti dalában. 

Körbe nézek a kávézóban, szeretem nézni az embereket és kitalálni az életüket. Valószínűleg nem magyarok, itt vannak Ők is már egy ideje. Félig összebújva ücsörögnek, szerintem együtt vannak már pár éve, de ahogy egymásra néznek, olyat ritkán látni, a mindent jelentik egymás számára és a semmik egymás nélkül. Nem messze ül tőlem egy fiatalos 50-es hölgy. Festett vörös haja van, fehér pöttyös kék ruhája van, hajához passzoló vöröslő körmök és öv, és az elengedhetetlen piros kis táska. Egy díva. Pár asztallal odébb, ül egy húszas évei végén járó férfi, van vele egy fekete Labrador, az utóbbi időben kezdek megbarátkozni a kutyákkal, annak ellenére, hogy régen nekünk is volt kutyánk, mindig is féltem tőlük. Szerettem őket, de tisztes távolságból.

Itt az idő tartani egy cigaretta szünetet, 10-11 évig küzdöttem ezzel, volt amikor abbahagytam fél évre, majd hónapokra, volt amikor csak alkohol mellé, volt amikor csak napi pár szál, volt amikor napi 1,5 doboz. Majd egyik nap nagy kínok között, de kötelező jelleggel elszívtam az utolsó szálakat a dobozból és úgy éreztem, hogy most egy darabig elég lesz megint. Maga a nikotin nem hiányzik, azonban a cselekvés igen. Előkotortam a fiók mélyében lévő elektromos cigarettát, volt is otthon egy kis nikotinmentes exotikus gyümölcs aroma.

Lassan haza kéne mennem, szeretek otthon lenni, de most muszáj volt szabadulnom a 4 fal fogságából. Van is mit csinálnom, éjszaka pedig lehet, hogy egy ital társaságában fogom mulatni az időmet, egy belvárosi szórakozóhelyen, hogy azt láthassa a világ, hogy minden rendben van.  

Megjegyzések